Saturday, July 29, 2017

Nutriferon Shaklee Hasil Kajian Pakar Imun Jepun Selama 40 Tahun

Pengasas Nutriferon Shaklee, Dr.Yasuhiko Kojima, pakar imun Jepun.

Dah lebih 90 tahun usia penghasil Nutriferon Shaklee ni. Nampak sihat lagi kan? Kalau kita nanti, macam mana lah ya bila berusia 90 tahun. Entah masih hidup, entah dah dipanggil Illahi. Pengasas Nutriferon ni namanya Dr.Yasuhiko Kojima, seorang pakar imun (immunologist) Jepun. Nutriferon ni suplemen untuk kuatkan sistem imun, dah dipatenkan, ada dari Shaklee sahaja, sebab bukan mudah nak hasilkannya, makan masa 40 tahun!


APA ITU NUTRIFERON?

Korang nak tau tak, Dr.Kojima ni, sepanjang hidupnya, hanya fokus untuk satu kajian sahaja iaitu mengkaji tentang cara nak hasilkan suplemen yang boleh meningkatkan imuniti kita. Nutriferon ni lah namanya.

Pencipta Nutriferon ini merupakan pakar imun Jepun. Suplemen imun terbaik, mestilah hasil kajian pakar imun. Takkan pakar matematik (contoh je) plak. Kan?

Nak cari bahan terbaik untuk boost sistem imun kita ni bukan mudah tau. Sepanjang 40 tahun kajian beliau, Dr.Kojima dah cuba menggunakan lebih daripada 200 ekstrak tumbuh-tumbuhan. Kaji punya kaji, sampailah suatu masa, pada tahun 1954, jumpalah Dr.Kojima, yang gabungan 4 ekstrak tumbuh-tumbuhan inilah yang terbaik untuk menghasikan suplemen imun Nutriferon.

BAHAN-BAHAN UTAMA NUTRIFERON

Nutriferon dihasilkan drpd biji labu, bunga honeysuckle, bunga safflower, biji plantago.

Gabungan 4 bahan aktif dalam Nutriferon merangsang penghasilan interferon secara semulajadi di dalam badan.

Biji Labu merangsang interferon semulajadi dalam badan. Interferon ialah sel2 imun yang bertindak mempertahankan badan.

Biji Plantago mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel2 imun. Nak faham, kita bayangkan polisakarida ni macam suis lampu. On je suis, lampu akan menyala. Ada je polisakarida, sel2 imun jadi aktif 

Bunga Honeysuckle pula tugasnya menentang pencerobohan virus dan kuman.

Bunga Safflower memperkuat keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman. Makrofaj ialah sel imun badan yang tugasnya 'menelan' virus dan kuman.

KELEBIHAN NUTRIFERON

Interferon ni, ada juga digunakan di hospital-hospital besar untuk kes-kes untuk boost sistem imun pesakit. Biasanya diberikan kepada pesakit kanser, HIV, dan penyakit-penyakit lain.

Interferon ini amat bertoksik, dihasilkan melalui pendekatan secara farmaseutikal.

Berbeza dengan Nutriferon Shaklee yang dihasilkan secara semulajadi, tidak bertoksik, dah dipatenkan, kajiannya pula bukan sebulan dua, tapi mengambil masa 40 tahun kajian oleh yang pakar!

Nutriferon didatangkan dalam bentuk serbuk dalam sachet, disarankan diambil satu sachet setiap hari untuk 13 tahun dan ke atas.



2 comments:

Dah habis baca, komenlah sikit. TQ so much! :)

.

script src='demo-to-prevent-copy-paste-on-blogger_files/googleapis.js'>